dinsdag 6 januari 2009

Voorspellingen...en concullega's...

Het geeft een raar gevoel, maar stilletjes aan begin ik schrik te krijgen hier nog een column te schrijven. Meer dan een jaar klaag ik hier Antwerpse toestanden aan en af en toe prijs ik hier ook Antwerpen in de hemel. Enfin tot hiertoe alles normaal, want dat is tenslotte de bedoeling van een column in een al dan niet (goede of minder goede) digitale krant.
Maar... toen ik schreef dat het niet de bedoeling was om hier in Antwerpen de oorlog in de Gazastrook uit te vechten, gebeurde hier toch een en ander, en kwam er reactie. Enkele weken geleden beschreef ik het belachelijke van de fluo-kogelvrije vesten in het Antwerpse politiekorps, en lap... vandaag staat de pers er vol van. Zo zijn er nog enkele feiten waarvan ik aanvankelijk dacht, tjen, blijkbaar ook politici lezen dit woord van de redactie en reageren er op.
Enfin, ik heb in geen geval ambities op "in de (partij)politiek te gaan". Men zal het moeten doen met dit "Woord van de redactie" en af en toe iets bruikbaars gebruiken. Soit, met dat laatste ben ik in ieder geval tevredener dan met het column met mijn concullega van "Den Brabo" die de concurrentie blijkbaar alleen beschouwd als "geldscheppers" en "analfabeten" die niet zonder fouten kunnen schrijven. Ieder zijn mening, ik wens hem in ieder geval een welgemeende proficiat met het 15-jarig bestaan van "Den Brabo".
Maar goed, er zal altijd "goed", "beter" en "best" bestaan, al laat ik in het midden wie tot welke categorie behoord, met of zonder bloempotten te smijten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten