zaterdag 31 oktober 2009

Wat brengt het eindejaar...

Het is precies nog maar net nieuwjaar geweest en morgen stappen we al de voorlaatste maand van het jaar in. Met het Halloweenfeest vanavond de aanzet tot de eindejaarsfeesten.
Morgen wordt dan meteen ook het "Sinterklaasembargo" opgeheven, zodat de kans groot is dat we morgen hier en daar al een sinterklaasetalage zien of de Sint zelf tegen het lijf lopen in één of ander warenhuis. Ik vraag me af of hij van de stad Antwerpen ook dit jaar een dresscode heeft ontvangen. Zal hij een kruis op z'n mijter hebben of niet? Ik hoop oprecht voor alle brave Antwerpse kinderen dat de Sint niet met een quad komt, want dan mag hij van de burgermeester de stad niet in. Ik vraag mij ook af of hij, alvorens hij in Antwerpen legaal binnen mag, hij niet eerst de zaal Harmonie moet passeren voor een reguralisatie-aanvraag. Tenslotte is hij een Turkse bisschop en brengt hij duizenden zwarte familieleden mee, die voor het gemak allemaal "Piet" heten, en... hij komt via Spanje. Maar ik denk dat dat wel in orde komt. Waarschijnlijk heeft hij een document op zak dat bevestigt dat hij hier in verschillende speelgoedzaken kan beginnen werken.
Eens die brave man weer vertrokken is denken we al aan het Antwerpse Kerstgebeuren. Zal het mislukt concept van vorig jaar aangepast zijn? Zal de Grote Markt zich weer tevreden moeten stellen met de ijspiste, omdat de chaletjes op het Steenplein zullen staan? Of heeft men eindelijk een formule gevonden waarin iedereen zich kan vinden? Ik ben benieuwd...
Zal de stad weer met overlastboetes afkomen als er een horeca-uitbater een kestboom op het voetpad plaatst om de boel wat op te vrolijken? En last, but not least, zal er dit jaar wat meer te zien zijn dan vreet- en zuipkramen. Nochthans, er zijn géén dure dienstreizen voor schepenen nodig om eens te gaan kijken hoe ze het op een ander doen. En retourticketje "Antwerpen-Brussel" volstaat.
Dan rest ons enkel nog het vuurwerk en we stappen alweer een nieuw jaar binnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten