dinsdag 17 november 2009

Nieuw in het takenpakket?...

Ludo Van Campenhout (Open vld), Antwerpse schepen én parlementslid. Twee taken die hij zéér ernstig neemt. Want zeg nu zelf, vriend en vijand zal het er mee eens zijn dat Ludo één van de betere schepenen van onze koekestad is. Dankzij zijn inzet zal Antwerpen er binnen enkele decennia totaal anders uitzien en zal de woonkwaliteit met rasse schreden vooruit zijn gegaan.
Een politicus met politieke moed ook door zich in het Oosterweeldossier op het laatste ogenblik te outen als neen-stemmer. Ook iemand met een goede dossierkennis en diverse tussenkomsten in het parlement (en dan bedoel ik niet het Parlement in de Hoogstraat), zeker wanneer het over een materie gaat die Antwerpen aanbelangd.
Langs de andere kant ook een fervent R. Antwerp F.C.-aanhanger. Zelfs tijdens zijn recent huwelijk waren rood-wit de overheersende kleuren. Niets mis mee natuurlijk, tenzij misschien voor de Beerschotaanhang. Ieder diertje zijn pleziertje en ook een drukbezet politicus heeft nood aan ontspanning.
Ik was dan ook verbaasd toen hij verkondigde in het parlement de Minister van Binnenlandse Zaken te zullen interpelleren over het feit dat de wedstrijd Boussu-Antwerp vorig weekend is afgeschaft, omdat het een risicomatch zou betreffen.
Dat vind ik nu net niet kunnen. Een prima politicus die gaat tussenkomen in het parlement omdat zijn favoriete ploeg een weekend niet heeft kunnen spelen... ik kan verkeerd zijn en corrigeer mij indien het zo is, maar zoiets vind ik niet kunnen...

1 opmerking:

  1. Zijn "outing" in het Oosterweeldossier kwam er pas nadat duidelijk was dat het "neen" kamp het ging halen.
    Over plat opportunisme gesproken ....

    BeantwoordenVerwijderen