maandag 9 november 2009

Mens erger je niet...

Het is geen senicure om dagelijks een krant te maken met uitsluitend Antwerps nieuws en deze dan nog, of althans het begin ervan, voor 00.00 uur online te krijgen, samen met een dagelijks collumn.
Gelukkig slagen we daar in 99% van de dagen in, mede dankzij onze redacteurs en onze vaste bronnen, zoals de Antwerpse politie, de persdienst van 't stad, van de provincie, van 't justitiepaleis, de meeste theaters, persagentschap BELGA, eigen reportages, enz... en af en toe iemand die zijn of haar evenement of gebeurtenis persé in de krant wil zien.
Er zijn er andere... Zoals bijvoorbeeld de organisatoren van het volksfeest ter inleiding van het landschappelijk park Ruggeveld-Boterlaar op 14 november 2009, volgende week zaterdag dus. Daar zou prins Laurent bij aanwezig zijn, dus... een intressant item voor de pers. Al méér dan een maand lees ik op Facebook hieraangaande misterieuze berichten en nietszeggende one-liners. Ik lees er ook dat er persberichten gemaakt zijn voor de Brusselse, Waalse en internationale pers, (alsof die al zouden komen) maar de Vlaamse en regionale pers moet op z'n honger blijven zitten.
Geen mail, geen uitnodiging, geen vraag tot accreditatie, niets, niënté, nougabollen,...
Wanneer men daar naar vraagt is het antwoord: Geduld! Het komt wel.
Als ik vandaag nog niet weet of wij welkom zijn op een manifestatie eind van deze week, en onder welke voorwaarden, dan hoeft het voor mij niet meer. Ik erger mij blauw aan zulk geheimzinnig amateurisme en Facebookgrootspraak door sommigen.
Maar goed, we gaan ons er niet aan blijven ergeren, voor ons is het laatste woord geschreven over Ruggeveld-Boterlaar, want respect, zelfs van de pers, dat moet je verdienen en dat kan niet als je zelf geen respect voor de pers hebt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten