zaterdag 27 februari 2010

Wilt U deze petitie tekenen....

Ik ben zwaar allergisch voor handtekeningenjagers. Niet dat ik wereldberoemd ben of zo, maar ik ben allergisch voor handtekeningenjagers met enkele petitiebladen in hun hand. Eigenlijk een fenomeen dat ik hier in Antwerpen heb leren kennen. Bij ons "over 't water" hadden wij daar absoluut geen last van. Er ging wel eens iemand met een petitie van deur tot deur om steun te vragen voor ergens een plaatselijk probleem, maar dat was het ook.
Maar hier.... probeer maar eens de Hoogstraat, de Meir, de Groenplaats of de Wapper te passeren zonder dat je door zo'n jager of zelfs meerdere aangevallen wordt. Tot oktober vorige jaar waren het voornamelijk de "Ademlozen" die mij drie maal daags aanklampten. Ik heb er een echt trauma aan overgehouden. Zelfs nu nog klotst mijn middageten tot tegen m'n tanden als ik de naam "Wim van Hees" nog maar hoor. Ik krijg nachtmerries over bruggen en tunnels en wordt wakker, badend in het zweet, en met mijn neusgaten vol fijn stof gestopt.
Maar nu, en dit is ernstig, lopen al enkele maanden, in dezelfde frontlijn, een aantal Roemeense vrouwen die de voorbijgangers aanklampen en hun een petitie onder de neus duwen voor de daklozen. Stop niet voor dat tuig en loop zo snel mogelijk door, hierbij uw handtas en portemonnee goed in de gaten houdend. Als je de petitie tekent, teken je meteen voor een gift van 10 euro. Geef je die 10 euro niet, dan wordt je terplaatse uitgemaakt en gemollesteerd. En of je ze nu wel of niet geeft, iets zal ge kwijt zijn, je portefeuille, horloge, gsm, noem maar op..
Die bende opereert hier nu al enkele maanden, zonder dat de politie ze blijkbaar kan vatten. En dat is iets wat ik niet snap, want ik zie ze minstens drie maal per week pogingen ondernemen. Maar ja, bij de politie hebben ze waarschijnlijk een dure bril van de medische dienst van de politie, terwijl die van mij er eentje van 2,50 euro uit de "Krak" is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten