donderdag 19 maart 2009

Geloven of niet geloven, da's de vraag.....

Aangezien Antwerpen een wereldstad is, een havenstad ook en vooral, want daar pakken ze graag mee uit, een multiculturele stad, wemelt het hier niet alleen van diverse etnische groepen, maar ook van diverse godsdiensten. Uiteraard tot nu toe het grootste gedeelte niet-praktiserende katholieken, moslims en joden.

Mij niet gelaten, ieder diertje z'n pleziertje, zolang ze het mij maar niet opdringen, maar... al die geestelijke leiders worden wel betaald door de belastingbetaler, door bibi dus. En wat wordt er tegenwoordig met mijn geld verkondigd?

Paus Benedictus XVI is aangekomen in de Kameroense hoofdstad Yaoundé voor een eerste bezoek aan Afrika, een continent met 17 procent katholieken. Hij werd verwelkomd door de Kameroense president Paul Biya. De kerkvader wil in Afrika oproepen tot vrede en verzoening, maar deed aan boord van het vliegtuig ook controversiële uitspraken.

"Het aids-probleem kan niet worden opgelost door het uitdelen van voorbehoedsmiddelen", zei Benedictus aan boord van het vliegtuig dat hem naar Yaoundé bracht. "Integendeel: het gebruik van voorbehoedsmiddelen maakt het probleem nog erger."

Zijne witte schijnheiligheid zou eigenlijk voor het internationaal gerechtshof gesleept moeten worden wegens misdaden tegen de menselijkheid. Wie door zulke uitspraken een groot deel van de wereldbevolking dom wil houden en ziek wil maken, moet in een streng bewaakte gevangenis worden opgesloten. Aan het kruis met die man!

Ik ben voorstander van de vrijheid van meningsuiting, maar mensen willens en wetens de dood in jagen zou samen met het aanzetten tot geweld één van de weinige grenzen van de vrije meningsuiting moeten zijn.

Langs de andere kant is het goed dat hij die uitspraken doet. Hij bewijst ermee wat ik reeds jaren beweer: religies zijn achterlijk. Volgens mij mag er geen geld meer gaan van de overheid naar religies wiens leiders zulke onzin uitkramen. Geen geld meer voor katholiek onderwijs, kerken en moskeeën! Laat de gelovigen hun pleziertjes zelf maar betalen, daar heb ik als ongelovige niets mee te maken.

En het artikel over de vrijheid van godsdienst mag van mij ook uit de grondwet worden gehaald, er bestaat zoiets als vrijheid van verenigen en vrijheid van meningsuiting in de grondwet. Waarom worden religies meer beschermd dan ongelovigen of andere burgers?

Religies zijn schadelijk voor de gezondheid! Schadelijker dan het gebruik van condooms. Laat die geloofsgekken die mij op de brandstapel willen maar komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten