zondag 24 mei 2009

Luchtsteun of pure overlast?

Dat de Antwerpse lokale politie graag uitpakt met de sectie luchtsteun van de federale, weten we al lang. Dat die akkefietjes véél, heel véél geld kosten aan de Antwerpse belastingbetaler, weten we ook.
Oké, de Antwerpse officieren zeggen dat de dienst luchtsteun onontbeerlijk is bij bepaalde akties, en dat wil ik uit hoofde van mijn vroeger beroep graag geloven. Soms, en ik leg de nadruk op soms, is het nuttig om bepaalde grondacties vanuit de lucht te observeren en bij te sturen, maar ik vraag me af hoeveel acties de Antwerpse politie zo uitvoert op een week?
Gisterennamiddag was het weer zo ver. Prachtig terrasjesweer. Zalige stilte. Een stilte waarvan je denkt dat ze alleen kan verstoord worden door een zigeuner die komt schooien met een jengelende viool of door een bende jongeren op lawaaierige skateboards. Maar goed, beide mogelijk storende elementen kan je doen ophouden door er gewoon eens heel vies naar te kijken.
Maar wat je niet kan doen ophouden is dat lawaai van die storende politiehelicopter, die lawaaierig en veel te laag over de Antwerpse pleintjes komt cirkelen. En, indien dat éénmaal zou gebeuren kan een mens daar nog mee leven, maar die lawaaierige bromvlieg hangt tegenwoordig meer in de lucht boven Antwerpen dan boven de rest van België.
En weet je wat het ergste is? Geen enkele overlastambtenaar haalt het in zijn hoofd om dat ding een overlastboete uit te schrijven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten