donderdag 14 mei 2009

De gulle weldoener...

Al maanden is Antwerpen aan het wachten op de geboorte van Baby K, maar het olifantenjong wil maar niet geboren worden. En eigenlijk... treuren ze daar in de Zoo volgens mij niet om. Want zeg nu zelf, geen enkel duur reklamebureau kan een betere publiciteitsstunt verzinnen dan die nakende geboorte. Hoe langer het duurt, hoe meer publiciteit, en als het dan één van deze uren toch gebeurd, dan start een nieuwe publiciteitscampagne en zal de massa met drommen naar de Zoo hollen om de baby te zien.


En ik gun de Zoo die publiciteit van harte, want ze verdient het. Laat ze maar wedstrijden organiseren, smsjes promoten, een groot scherm plaatsen en geboortekaartjes versturen. Laat ze dat wereldrecord felicitatiekaartjes halen. Het is en het blijft positieve reklame voor de Zoo en voor Antwerpen in het algemeen.


En dat hebben we nodig, want Antwerpen is méér dan verpauperde allochtonenwijken, méér dan de hoerenbuurt, méér dan onbewoonde en verkrotte woningen boven de winkels, méér dan...noem al het negatieve maar op.


Het enige wat ik niet versta in gans het verhaal is de sponsoring van de Post. Een parastataal bedrijf dat geen reklame nodig heeft, een bedrijf dat te pas en te onpas zijn tarieven verhoogd omdat ze zogenaamd niet "toekomen", een bedrijf dat via haar "georoutes" probeert om steeds meer werknemers aan de kant te zetten, net dat bedrijf gaat sponsoren.

En hoe? Reken alleen de postzegels op 4.800.000 kaartjes en dan spreken we over een bedrag van maar liefst 2.832.000 euro!!!

Dat zullen de postbodes die voor een armoezaaiersloontje de ziel uit hun lijf lopen, dag in, dag uit, graag horen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten