vrijdag 22 mei 2009

Janssens in 't Vlaams Parlement???

Op 7 juni mogen we met z'n allen richting stembus trekken om althans te denken dat we gaan bepalen wie ons in het Vlaamse en het Europese Parlement mogen vertegenwoordigen. Enfin, jullie toch, want op dat moment zit ik lekker op een Spaans strand met een Pina Colada en zal een vertrouweling hier mijn plicht vervullen.

Over de Europese verkiezingen wordt hier in Antwerpen, of ik zou mij moeten vergissen, weinig "spel" gemaakt. Buiten Davy Brocatus, die het homohuwelijk wil bepleiten in Straatsburg, heb ik de indruk dat weinige Antwerpse kandidaten daar veel propaganda rond maken.

Anders is het natuurlijk gesteld met de verkiezing van het Vlaams Parlement. Alle kandidaten, van welke partij, strekking of kleur ook, zijn het er over eens dat Antwerpen een sterke vertegenwoordiging nodig heeft om steun te krijgen voor dingen die in Antwerpen moeten gerealiseerd of afgewerkt worden. Vooral Patrick Janssens hamert daar op.

Maar... Tot nu zetelt hij zelf in het Vlaams Parlement en wat voert hij daar eigenlijk uit? Hij beschouwd het Vlaams Parlement schijnbaar als een lobbyplatform voor Antwerpen en voert daar voor de rest niet veel uit. Zelfs als het in de commissies over Antwerpen ging was hij vaak afwezig. Zelfs zijn fractieleider zegt over hem dat je in je fractie het best geen tien Patrick Janssens'en hebt.

Tijdens zijn mandaat stelde hij geen enkele actuele vraag, heeft geen enkele vraag om uitleg gesteld, geen enkele interpretatie, geen enkel voorstel van decreet, geen enkele tussenkomst in de commissie's en slechts zeven tussenkomsten bij vergaderingen. Enfin, een echt "werkbeest" dus.

Als het Vlaams Parlement zo belangrijk is voor Antwerpen, en dat geloof ik, dan weet ik alvast wie naar mijn stem kan fluiten. Iedereen moet tenslotte ook werken voor zijn loon, dat hoe dan ook, altijd lager zal zijn dan dat van Patje... die blijkbaar alleen naar Brussel rijdt om z'n broek te verslijten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten