woensdag 31 maart 2010

Wat wil Ademloos nu eigenlijk...

Omdat ik bij dit "Woord van de Redactie" geen blad voor mijn mond neem en hier alle journalistieke principes aan mijn laars lap, is het voor de trouwe lezers geen geheim dat ik waarschijnlijk nooit beste vrienden zal worden met Wim van Hees van de bende der ademlozen. Méér dan een jaar heeft hij ons bestookt met "fijn stofverhaaltjes", met kanker- en leukemieverhaaltjes, met zielige kindjes met mucovicidose, enz... om zijn gelijk te halen, want de "Lange Wapper" was des duivels en die wilde die uitgeweken hollander niet in "zijn" Antwerpen. Tientallen mails heb ik van hem gehad, die telkens begonnen met het slijmerige "Beste dames en heren van de vierde macht".
Enfin, eerlijk is eerlijk, en bij de volksraadpleging zijn méér dan waarschijnlijk veel "JA-stemmers" thuisgebleven (wat uitermate dom was) zodat de ademlozen het pleit gewonnen hebben en het Antwerpse stadsbestuur negatief adviseerde voor de "Lange Wapper".
Nu, enkele maanden later heeft de Vlaamse Regering een (voorlopig) besluit genomen en zich uitgesproken tegen de Lange Wapper en voor een tunnel, echter onder drie voorwaarden:
  • Het moet technisch haalbaar zijn.
  • Het mag niet méér kosten dan de Lange Wapper.
  • De bouw mag niet langer duren dan die van de Lange Wapper.

Alle NEEN-stemmers tevreden, zou je zeggen? Wel, dan heb je buiten de ademloze Van Hees gerekend, want... een gedeelte van dat tunnelproject volgt het voorstelde project van BAM en dat zint die hollander niet.

Kijk, dan komt mijn avondeten terug naar boven. Dan vraag ik mij af wat die hollander zijn drijfveer was: De gezondheid van de bevolking en van die kindjes die hij ten tonele voerde om compassie op te wekken? Of was het gewoon een vuile, smerige campagne, enkel en alleen gericht tegen de Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel...

1 opmerking:

  1. ik denk dat mijnheer van hees ondertussen kan gerekend worden tot de beroepsklagers waar het nooit goed voor zal zijn. Ik denk dat hij hoort tot de gepensioneerden welke na hun beroepsactiviteiten waar zij gezien hun positie in de organisatie veel aanzien genoten in een zwart gat vielen en op deze manier terug in de belangstelling willen staan. Ook in het dossier van Doel mengt hij zich in de debatten.

    BeantwoordenVerwijderen