maandag 29 maart 2010

't Is leuk leven in Borgerhout...


Als er nu één district is in Antwerpen, waar ik voor geen geld ter wereld zou willen wonen, is het Borgerhout. Ik heb een mateloze bewondering voor de mensen die daar nog steeds wonen. En dan heb ik het zeker niet over het feit dat de stad van Borgerhout wetens en willens een gettho gemaakt heeft met een bevolking die voor 52% uit vreemdelingen bestaat, neen, dan heb ik het over de criminaliteit.

Lees er gewoon de politieberichtgeving in de kranten eens op na, en U zult weten dat er binnen het grondgebied van Borgerhout minstens tien criminele feiten per dag gebeuren. Winkeldiefstallen, overvallen, vechtpartijen, gebruik van vuurwapens, drughandel, enz... Inderdaad, minstens tien feiten per dag!!!

Met een politiekantoor midden in Borgerhout-City en eentje op de Seefhoek snap ik er nog minder van. Zijn die twee kantoren een soort opvangcentrum voor dove en blinde politie-inspecteurs? Zijn het een soort Pullmankantoren voor gestrafte inspecteurs?
Met de nodige portie "blauw op straat" is het toch onmogelijk dat het daar zo kan escaleren? Ik zou bijna zeggen: werkt daar een bende jannetten, maar dat zou een belediging zijn voor de echte homo's.
Wordt het geen tijd dat het beleid in Borgerhout, in plaats van ruzie te maken over schepenpostjes, eens dringend werk maakt van het veiligheidsprobleem daar? Of vinden de dames en heren politici in Borgerhout het normaal dat je niet meer op straat kan komen zonder uw handtas, gsm, geld, en noem maar op kwijt te raken aan één of ander werkschuw tuig? Vinden zij het normaal dat sommige winkels daar minder goederen verkopen dan dat er gestolen worden?
Wordt het geen tijd dat de Antwerpse politietop een prioriteit maakt van het illigaal wapenbezit? Ik dacht dat ze daar werk gingen van maken nadat Hans Van Themsche Oulematou en Luna lafhartig vermoordde enkele jaren geleden? Of hebben ze Borgerhout reeds het "Chicago van het Noorden" gedoopt en durven die broekschijters daar gewoon hun werk niet doen? Werk waarvoor ze door ons, de belastingbetalers, dubbel en dik voor betaald worden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten