zaterdag 30 januari 2010

Zweepslagen en fundamentalisme....




Een zestienjarig meisje dat in Bangladesh verkracht werd is veroordeeld tot 101 zweepslagen omdat ze zwanger is geraakt. Ook de vader van het meisje is veroordeeld. De vermeende verkrachter is vrijgesproken. De familie van het meisje heeft ingestemd met deze wrede straf.

Volgens The Daily Star trouwde het meisje uit Brahmanbaria kort na de verkrachting in april vorig jaar. Ze durfde uit schaamte geen aangifte doen. Maar dat trouwen bleek een misrekening. Ze scheidde toch van haar echtgenoot-verkrachter en gaf hem aan bij de plaatselijke politie.

De Shariarechtbank in Bangladesh, die islamitisch recht spreekt, oordeelde dat het meisje schuldig is omdat ze een kind verwacht van de 20-jarige man. Ze zit in de gevangenis, 101 zweepslagen waren haar deel op 17 januari. Haar vader moet een torenhoge boete betalen, of zijn gezin wordt gebrandmerkt en verbannen uit het dorp.

Hoe achterlijk ben je als je dit soort wetten in stand houdt? Ik heb moslims onder mijn vrienden, maar kan me niet voorstellen dat zij zoiets ooit zouden goedkeuren. Wie zoiets goedpraat is niet goed bij zijn hoofd of zoals Léonard het zou zeggen abnormaal.
Trouwens, die Leonard is zelf niet veel beter, nu hij homo's vergelijkt met anorexiapatiënten, maar in alle talen zwijgt over de pedofilie bij de katholieke "herders".

Ik ben niet iemand die zijn eigen cultuur boven een andere stelt, maar in dit geval kan ik haast niet anders. Hier klaagt men over te lichte straffen voor verkrachter, daar straft men de slachtoffers. Daar kan ik met mijn kleine hersenmassa niet bij.

Ik ben de eerste om te zeggen dat het wel zo'n vaart niet zal lopen met de islamisering van onze steden zoals Vlaams Behang beweert. Maar ik kan de angst van wie zulke artikels in zijn krant leest wel begrijpen. Alleen zijn de "echte" Belgen, zoals Vlaams Behang ze noemt hier nog steeds in de meerderheid en niemand zal het in zijn hoofd halen om zo'n belachelijke wetten in te schrijven in onze wetboeken.

Ondermeer vanwege dit soort toestanden binnen religies ben ik voor een absolute scheiding tussen kerk en staat. Het is ondermeer daarom dat ik me zo afzet tegen religies, partijen, ideologieën en personen die anderen onderdrukken of als minderwaardig beschouwen en denken de enige echte waarheid in pacht te hebben. De of een waarheid bestaat niet, ieder heeft zijn eigen waarheid.

Natuurlijk heb ik het hier niet over de gewone gelovigen waarvan, zo blijkt uit onderzoek vandaag nog maar 1% echt luistert naar de paus, maar over de uitwassen van religies, fundamentalisten en geloofsgekken.

Ik weet dat ik me met mijn standpunten niet populair maak bij gelovigen of moraalridders, maar daar trek ik me niets van aan. Ik heb lak aan politieke of andere correctheid. Ik geef gewoon MIJN MENING en u mag het daarmee best grondig oneens zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten