woensdag 13 januari 2010

Consumentenbedrog...

Ik ben een zéér gemakkelijk iemand als het op kledij aan komt. Ik ben geen merkenfreak en ben eerder een fan van "wa kost da" dan "Lacoste". Ik voel mij dan ook niet te beroerd om bepaalde stukken tegen forse korting in de soldenperiode te kopen. Zeker dit jaar, want reeds van de eerste dag werden er kortingen gegeven van 30 en 50%, wat toch mooi meegenomen is. En aangezien ik "slechts" een "maatje" 62 heb, vind ik in de solden altijd vrij recente stukken voor geen geld.
Maar... ik wordt pisnijdig wanneer men mij, zelfs in de soldenperiode, tracht op te lichten. Zo was ik gisterennamiddag, op de Antwerpse Groenplaats, in het koopcentrum Grand Bazar, meer bepaald bij "Mango". Ik zie daar een bepaald kledingstuk hangen met twee prijsetiketten. Eén wit met de normale prijs (79.90 euro) en één oranje met de soldenprijs (39.90 euro). Een fikse korting van 50%.
Ik zie dat er onder het oranje etiket nog een etiket kleeft en haal het oranje etiket daar gedeeltelijk af. Wat blijkt? Onder dat oranje etiket zit het vroegere witte met de echte prijs, namelijk 59.90 euro. De echte korting blijkt dus inplaats van 50% minder dan 30% te bedragen. Regelrechte klantenmisleiding dus, of nog erger puur consumentenbedrog.
Iemand die op zo'n manier eender wat wil solderen is in mijn ogen niet meer of niet minder dan een bedrieger, die voor mijn part zijn of haar collectie mag steken op een plaats waar het zonlicht nooit schijnt, en dan druk ik het nog beleefd uit...

1 opmerking:

  1. Dag Rudy,
    Dit is nu eens het verschil tussen de kleintjes en de grote..
    Wie eens het verschil wil zien van werken tussen de kleien ondernemers en de grotere ketens kijken best eens naar deze reportage http://weblogs.vpro.nl/goudzoekers/category/afl-6-uitverkoop/.
    Ik denk dat je voor dit feit gerust kan bellen naar de economische inspectie.

    BeantwoordenVerwijderen