vrijdag 9 mei 2008

Zomers en vriendelijk Antwerpen, alhoewel...

Reeds enkele dagen genieten we van Zuiderse temperaturen en dat merk je aan de mensen. Wanneer je op de Grote Markt loopt of je zit daar te genieten op een terrasje, al dan niet in de zon, hoef je niet veel verbeelding te hebben om je op het San Marcoplein te wanen. Waarschijnlijk zullen de flarten Italiaans die je hier en daar hoort er wel iets mee te maken hebben, maar toch... Naarmate het weer beter en zonniger is, zie je de mensen spectaculair veranderen. Misschien heeft de week van de goedendag er ook iets mee te maken, maar ik heb de indruk dat de mensen vriendelijker zijn en gemakkelijker een groet of een oogcontact beantwoorden.
Men zou er zich bijna goed bij gaan voelen en beginnen twijfelen aan de uitspraken van de laatste weken over arrogante, diknekkige Antwerpenaars.
Wanneer ik dan echter vanavond op de knur kijk naar "Mijn Restaurant" en ik hoor en zie die opgeblazen kikker van een kok in restaurant Matizze bezig, sta ik direct met beide voeten terug op de grond en denk ik: "Zou het dan toch waar zijn dat alle Antwerpenaars "Jan m'n kloten's" zijn?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten