woensdag 7 mei 2008

Fietsen en drukkingsgroepen in Antwerpen



Eén van de typisch Belgische fenomenen zijn de zogenaamde "drukkingsgroepen". Toen ik nog véél jonger was begreep ik het woord "drukkingsgroepen" niet. Ik dacht dat het een vereniging van mensen was die problemen met de stoelgang hadden. Intussen ben ik al een beetje slimmer geworden en begrijp ik dat het verenigingen zijn met "miskende" mensen, waarmee ik bedoel kandidaat-politiekers die de kiesdrempel niet gehaald hebben, doelgroepen met een handvol leden of gewoonweg moeilijke mensen.

Eén van die drukkingsgroepen is bijvoorbeeld de fietsersbond. Als ik hen moet geloven is Antwerpen een ramp voor fietsers met nergens goede fietspaden. Dus, wordt allen lid om de toestand te verbeteren of stort op rekening .......................... .

Nu fiets ikzelf dagelijks tussen de 50 en 80 kilometer, en ja, in Antwerpen, dikwijls zelfs in hartje stad. Mijn ervaring is dat ik op 80% van de door mij afgelegde trajecten goede fietspaden vind, in tegenstelling tot de beweringen van de fietsersbond. Maar ja, als ik even naar hun site ga kijken zie ik dat de informatie over de fietsverhuurplaatsen in Antwerpen een laatste update gekregen heeft in 2006. Wedden dat hun rekeningnummer en e-mailadres, om u als lid aan te melden, vééééél recenter is bijgewerkt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten