zaterdag 31 mei 2008

Er zitten ook slimme politiekers in de gemeenteraad.

Lezers die regelmatig dit "Eigenwijs woordje" bezoeken zouden kunnen de indruk krijgen dat ik speciaal zaken bespreek die negatief zijn of overkomen, of die ik negatief vind of zo wil laten overkomen.
Niets is echter minder waar. Ik hou van Antwerpen, met al z'n hebbelijk- en onhebbelijkheden, maar... ik vind het ook het recht van iedereen om bepaalde zaken, die niet met het gewone of normale stroken, aan de kaak te stellen. En geef nu toe, onze plaatselijke mandatarissen kennen er wat van om de Antwerpenaar het bloed van onder de nagels te halen.
En toch... af en toe krijgt iemand van deze mandatarissen een ingeving van de Heilige Geest of wordt hij verlicht door vurige tongen. Neen.... ik ga het niet hebben over oppertseef Heylen die de kerken wil verkwanselen aan de moslims. Ik ga het deze keer ook niet hebben over Monica de Coninck en haar diversiteitsbeleid. Ik ga het ook niet hebben over de 350.000 leeuwenvlaggen die Fillip de Winter gratis uitdeelt en zelfs niet over de chauffeur (of is het chauffeuse?)van ons aller idool Patrick Janssens.

Ik ga het hebben over Antwerps gemeenteraadslid Toon Wassenberg (sp.a) die wil dat warenhuizen afvalcontainers plaatsen voor het verpakkingsafval van de klanten. Kijk, dat zijn voorstellen die geld waard zijn, geld voor iedere Antwerpenaar. Eender wat het warenhuis doet, de klant wint er altijd bij, want ofwel zorgt het warenhuis voor minder verpakkingsmateriaal, ofwel laat de klant zijn afval in het warenhuis achter. In beide gevallen spaart de klant plaats in zijn dure restafvalzakken, zodat de vermindering van de koopkracht toch een beetje wordt gecompenseert.
Ik zou nog verder gaan. Zet een afvalcontainer op iedere hoek van de straat en dump er iedereen in die zijn hond op straat laat schijten zonder het op te kuisen, iederen die zijn blikjes op straat werpt op 20 meter van een vuilbak en iedereen die eigendommen beschadigt door graffiti te spuiten. Op die manier besparen we nog enkele maandlonen per maand van straatvegers die dan overbodig worden en/of op andere jobs kunnen ingezet worden.
Zeg nu nog eens dat Antwerpen niet mooi kan zijn. Bedankt Toon. U bent een trendsetter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten