zaterdag 17 mei 2008

Wie zal dat betalen???




Toen ik deze namiddag op weg naar huis was, komende van de Jumping Antwerpen, werd mijn aandacht getrokken door een aanhoudend gehuil van sirenes van brandweerwagens, vrij dicht in de buurt van de kaden, zo tussen Den Brabo en het Noorderterras.



Nu zijn brandweer-, ziekenwagens- en politiesirenes in Antwerpen geen fenomeen meer waar men als stedeling veel aandacht aan besteed, men hoort altijd wel ergens een sirene in Antwerpen, dus ging ik rustig, samen met mijn vrouw iets consumeren in "De Kaai" in hangar 26, vanwaar men een prachtig uitzicht heeft over de Schelde.



Vandaar zag ik verzameling blauwe zwaailichten terhoogte van het Noorderterras. Terzelfdertijd zag ik een zodiac vertrekken vanuit de aanlegplaats van Den Brabo en even later een reddingsboot. Nog enkele minuten later zag ik dat de boot van de zeevaartpolitie alle scheepvaartverkeer komende uit de richting Temse, de linkerkant van de Schelde liet nemen in plaats van de rechter. Het stond als een paal boven water dat er, terhoogte van het Noorderterras, iets aan de gang was langs en in de Schelde.



Van een voorbijvarende schipper hoorden we dat er iemand vermoedelijk opzettelijk het ruime sop had gekozen. Later vernam ik dat het een vrouw was die met haar voertuig, al dan niet opzettelijk, de Schelde was ingereden.


Wanneer ik de lading brandweerwagens, ziekenwagens, politiewagens, boten en personeel zie dat werd ingezet om betrokken dame te redden, dan vrees ik dat ze een tweede duik in de Schelde zal nemen wanneer ze eerstdaags haar rekening in de bus vindt. Ik zou ze in ieder geval niet graag betalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten