donderdag 22 mei 2008

Ja ma, Ja ma, Neen ma, Verdomme ma


Deze voormiddag op tram 8, tijdens mijn dagelijkse ritje naar het ziekenhuis. Ik ga zitten en krijg onmiddellijk een koppel in de gaten dat tegenover elkaar zit.

Haar schat ik ongeveer 80 jaar, misschien iets ouder. De lange, witgrijze haren strak achteruit gekamd, een vooruitstekende kin en twee tanden in haar verder tandeloze mond. Ze draagt een overjas die duidelijk afkomstig is uit de jaren zestig.


Hij zal ongeveer 50 jaar geweest zijn. Witte broek, witte schoenen, een rode trui met een geel biesje, een witte trainingvest en een wilde bol eveneens witgrijs haar. Een type zoals "Snelle Eddy", maar dan 20 jaar ouder.


Zij zit te babbelen als een mitraillette. Niemand kan er een woord tussenkrijgen mocht iemand het al willen proberen. Hij zit verveeld rond te kijken, zijn hoofd steunende op zijn ene hand. Waarschijnlijk hoort hij niet eens wat zijn gesprekspartner zegt. De enige repliek die hij heeft is: Ja ma...Neen ma..... Ja ma....., tot een GODVERDOMME MA!!!!!!! een einde aan het gesprek maakt.

Verontwaardigd hangt ze haar boodschappentas rond haar nek en gaat demonstratief en bokkend naar buiten zitten kijken. Toen stopte de tram en ben ik afgestapt.

Ik ben er zeker van dat geen enkele regisseur een dergelijke scene kan bedenken en/of in elkaar zetten. Subliem gewoon!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten