zaterdag 11 juli 2009

Zone stad of een cruciale fout?

In de loop van vorige week werd de Antwerpse Grote Markt én het stadhuis gedurende een drietal dagen gebruikt als decor voor "Zone stad", het televisiefeuilleton over de Antwerpse politie. Het ging meer bepaald over de opname van de eerste aflevering van het volgende seizoen, waarbij op het "Schoon verdiep" een aantal burgemeesters worden gegijzeld. Schijnbaar wordt zelfs burgemeester Janssens door het venster naar beneden geworpen, waarbij kwatongen beweren het spijtig te vinden dat ze hiervoor een stuntman hebben gebruikt.
Ik moet toegeven een "echte fan" te zijn van Zone stad. Ik vind het realistischer dan "Flikken" en het altijd leuk te zien is dat het over Uw eigen stad gaat.
Maar blijkbaar zijn er nog grotere fans, want een persoon die zich gevangen diende te melden in de Begijnenstraat, slaagde er donderdagavond in de raadzaal binnen te dringen, waar op dat moment de raadszitting "diamant" plaats had. Hij was kwaad op heel de wereld en had blijkbaar geen beste bedoelingen.
Op de zitting was één politie-inspecteur in burger aanwezig, die blijkbaar niet veel zin had zich te "outen" (Blijkbaar outen holebi's zich makkelijker dan politiemensen). Misschien een verstandige keuze van die man, ofwel was het een broekschijter tout court. De door hem opgeroepen politieversterking kwam er niet door (waarschijnlijk druk bezig met parkeerbonnen schrijven, of... ook broekschijters) zodat enkele raadsleden zelf moesten ingrijpen.
Hoe die man binnen geraakt is, en dan nog in dronken of gedrogeerde toestand, snap ik totaal niet. Nu kom ik zelf meerdere malen per week op het "Schoon Verdiep" en telkens moet ik mij identificeren als journalist en dat bewijzen ook, voor ik de portier beneden kan passeren. Maar ja... ik zal waarschijnlijk een boeventronie hebben...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten