woensdag 8 juli 2009

Geen nieuws of geen goesting?

Wanneer in Antwerpen alles zijn (ab)normale gangetje gaat is het voor een columnist, die de stad een beetje kent, niet zo heel moeilijk om dagelijks dit "Woord van de Redactie" te vullen. Nu echter, wanneer alle persaandacht naar Michael Jackson gaat, de Antwerpse politici zich braafjes gedragen, Wim van Hees eindelijk voor een paar uur zijn bemoeienissen niet over ons uitstrooit, het te warm is om een hoofddoek te dragen en te nat om te terrassen, wordt het verdomd moeilijk iets zinnigs te schrijven.
Vanmorgen hoorde ik dat er toch al minstens één horecazaak haar langverwachte terrassenvergunning gekregen heeft, maar niet zo gelukkig is met het resultaat en de voorwaarden. Eerst dacht ik daar zit misschien iets is, maar liet het vallen omdat hier al zoveel over verteld is en waarschijnlijk nog meer zal te vertellen zijn in de nabije toekomst.
Vanmiddag zag ik dat de Vrijdagsmarkt bezaaid lag met rotzooi, achtergelaten door een bende "hangjongeren" die dit pleintje blijkbaar gevonden hebben 's avonds, maar ook daar zag ik geen item in. Het heeft meer zin die gasten eens persoonlijk aan te pakken dan er veel inkt aan te verspillen.
En toen ik deze namiddag even het column van onze collega's van Den Brabo ging lezen, zag ik dat Koen ons daar de hemel in prees. Pax Media tussen de Antwerpse webkranten, maar foert, ik kon moeilijk mijn collega gaan imiteren.
Vandaar dat U het vandaag zal moeten doen met deze onzin...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten