donderdag 12 juni 2008

Populisme of boerenbedrog

Zoals de meeste Antwerpenaars kreeg ik vandaag ongevraagd "Antwerps Nieuws" in mijn bus. Een weinig informatief blad van het Vlaams belang, met als grote kop: "Voelt U zich nog veilig op bus en tram?"
Indien men dit aan mij zou vragen, zou ik antwoorden: "JA". Ik gebruik al vier jaar dagelijks het openbaar vervoer in Antwerpen en heb op al die tijd al twee incidenten meegemaakt. Ik vermoed dat men méér en ernstiger incidenten kan meemaken als men dagelijks op café zit.
Maar,... de uitslag van de Vlaams Belang-enquette is weer spectaculair en volledig in het plaatje passend. Ik citeer:
- Méér dan 1 op de 3 gebruikers van tram en bus voelt zich onveilig.
- 1 gebruiker op 7 is zelf al slachtoffer geweest van agressie, geweld en/of criminaliteit op tram en/of bus.
- Bijna de helft van de gebruikers is al getuige geweest van agressie, geweld en/of criminaliteit op tram en/of bus.
- Meer dan de helft van de gebruikers wil van de overheid meer maatregelen om de veiligheid op tram en bus te verhogen.
Wanneer men dergelijke uitslag leest zou men wel héél bang worden om in Antwerpen nog tram en/of trein te gebruiken, ware het niet dat...
- Deze enquette werd uitgevoerd op één dag.
- Deze enquette werd uitgevoerd op de Rooseveltplaats en nabijgeleven metrostations. (nvdr: Hoeveel zijn er dat? Of ken ik Antwerpen niet goed genoeg?)
- Deze enquette werd uitgevoerd door studenten (vakantiejobje, uiteraard supergemotiveerd.)
- 281 mensen geintervieuwd werden!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dit getal is uiteraard representatief voor de ganse Antwerpse bevolking van hoeveel inwoners????????????
Sorry, De Winter, maar met een dergelijk enquette bewijs ik dat Patrick Janssens een vrouw is, Monica De Coninck een omgebouwde man en Davy Brocatus een macho.
Het enige wat U bewijst is dat uw "Antwerps Nieuws" een prachtig blad is.............om aardappelen op te schillen.

2 opmerkingen:

  1. Grappig, ook jij vergelijkt dus de Fluppe zijn blaadje met aardappelschilmateriaal :-) En verder: misschien moeten we allebei diene koekoek niet al te veel aandacht meer schenken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er geen aandacht aan schenken is idd een mogelijkheid, maar ik geef toch nog altijd de voorkeur aan het blootleggen van de waarheid of het uitpluizen van de "truk"

    BeantwoordenVerwijderen