maandag 31 mei 2010

Je zou ze bij momenten toch...

Soms vraag ik me af of "ouderdomsdementie" echt bestaat of... dat sommigen gewoon doen alsof om hun goesting door te drijven.
Gisteren had voor het eerst in de Antwerpse Sint-Andrieswijk, de vroegere "Parochie van Miserie", een kleinschalige loopwedstrijd plaats, de "Sint-Andriesrun". Nu weet ik uit ervaring dat, wanneer er in de Sint-Andrieswijk iets georganiseerd wordt, het over het algemeen goed gedaan wordt en het was deze keer zeker niet anders. Het parcours was mooi afgespannen met politielinten en waar nodig nadarhekken én er waren méér dan voldoende seingevers voorzien om het geheel in goed banen te leiden. Je moest dus gewoon stekeblind zijn om niet te zien waar je wel of niet als toevallige passant kon oversteken of de rijbaan gebruiken.
Ik was zinnens om terplaatse enkele foto's te gaan maken voor de "Antwerpse Koerier", maar het slechte weer en het feit dat ik mij niet zo lekker voelde beslisten er anders over. Maar... niet getreurd, het parcours passeerde twee maal mijn woning, en vanop de derde verdieping had ik een VIP-plaats om de nodige kiekjes te maken.
Enkele "bejaarden" staan op het voetpad te wachten in de Steenhouwersvest, terwijl de eerste lopers in aantocht waren. Net op het moment dat de lopers aankomen beslissen deze senioren het bevel van de seingever te negeren, onder de politielinten te kruipen en de baan over te steken, zodat het loperspeloton zich in alle bochten moest wringen om deze onverlaten niet omver te lopen. En onze lieve bejaarden waren dan ook nog verontwaardigd toen er hier en daar een vloek ontsnapte uit de lippen van sommige lopers.
Wordt nu echte iedere Antwerpse senior dement, is het een uitloper van "Benidorm Bastards", of waren het gewoon dwarsliggers met het idee van " 't Stad is van iedereen", dus ook van ons...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten