donderdag 20 mei 2010

Van een leegloper verweten is gauw vergeten...


In de volgende aflevering van ‘De Pfaffs’ zal het flink stuiven tussen Debby Pfaff en echtgenoot Nicolas Liébart. Zijn werkloosheid werkt Debby danig op de zenuwen, maar het ex-model laat zich niet zomaar aan het werk zetten.

Nicolas heeft sinds de komst van zijn kinderen het modellenwerk aan de kant geschoven en zich omgevormd tot huisman. “Ik wil niet gaan werken om te werken. Ik wil iets doen wat me ligt, alleen weet ik niet wat. Debby wil dat ik ga werken voor 1.000 euro per maand. Ik ben een zelfstandige, volgens een vriend moet je dan 10.000 euro bruto per maand verdienen’, reageert Nicolas in Het Laatste Nieuws.

De kieskeurigheid van Nicolas vertaalt zich op verschillende vlakken. Ook van dopgeld moet hij niets weten. “Ik dop niet omdat ik het haat. Waarom zouden mensen nog moeten gaan werken als ze maandelijks 1.000 tot 1.200 euro krijgen. Dat noem ik nu eens ‘rottigheid’, het uitschot van de maatschappij”, vertelt hij heftig aan het dagblad.

Hij scheert werklozen echter niet allemaal over dezelfde kam. “Pas op, ik heb niets tegen doppende mensen als ze al gewerkt hebben. Maar kijk godverdomme naar die vreemdelingen. Dat woont hier in België, hun tweede vrouw zit in Turkije en hun derde in Marokko. Vind jij dat normaal dat die allemaal dop krijgen?”

Nicolas, een omhooggevallen nietsnut die nog nooit echt werk gedaan heeft, op een catwalk lopen of wat fotokes laten nemen is niet werken, dat is spelen, en leeft van schoonvaders geld geeft hier zijn mening over werklozen. Iedereen mag een mening hebben, maar van iemand die het cliché dat modellen oerdom zijn op zijn eentje in stand houdt, hoef ik zulke mening niet te pikken.

Dat er profiteurs tussen de werklozen zitten weet iedereen, maar om daarom puur racistische praat te verkopen dat is er dik over. Maar dat is nu eenmaal de manier waarop rijkeluiskinderen over de gewone man in de straat denken. Voor hen zijn wij, gewone stervelingen, het plebs.

“Pas op, ik heb niets tegen doppende mensen als ze al gewerkt hebben. Maar kijk godverdomme naar die vreemdelingen. Dat woont hier in België, hun tweede vrouw zit in Turkije en hun derde in Marokko", zegt zijne alwetendheid. Met deze uitspraak valt hij de islam aan en het is ook pure onzin. Net of alle vreemdelingen drie vrouwen in drie verschillende landen hebben. Ze noemen niet allemaal Jean-Marie Pfaff hoor, maar dat is dan ook weer overdreven van mij, want die zijn maitresses wonen allemaal hier.

"Vind jij dat normaal dat die allemaal dop krijgen?”, zegt zijne zelfgekroonde Koninklijke hoogheid. Hij zwijgt wel mooi over vreemdelingen die al gewerkt hebben. De familie Pfaff is een zigeunerfamilie en wie dat wereldje van dichtbij kent weet dat ze buiten het verkopen van wagens niet al te veel werken.

Ik ken zelfs een rechtstreekse afstammeling van Pfaff, die met zijn gitareke moet bedelen om wat geld te verdienen. Ik ben echt benieuwd of die tak van de Pfaffs de uitspraken van hun aangetrouwd familielid echt leuk zal vinden.

We weten meteen voor wie die halve zool zal stemmen, Vlaams Behang is zijn partij. Ze mogen er zich mee laten fotograferen, dat is het enige waar hij ervaring meeheeft, de SUKKELAAR!

Ik stel voor dat de VDAB die kerel oproept om te gaan solliciteren, weigert hij schors hem dan of beter nog geef hem een boete. Maar ja, het zou me verwonderen moest hij bij hen ingeschreven zijn. Dus het enige wat overblijft is een klacht voor racisme, ik hoop dat er één werkloze Turk is die een klacht tegen hem durft in te dienen.
Wat die leegloper echter niet vertelt is dat hij onlangs, op voorspraak van schoonpapa Jean-Marie, ging solliciteren bij een Antwerpse inmobilliënmaatschappij. Wanneer je echter je sollicitatiegesprek begint met : "Ik wil een wagen van de firma, ik moet minstens 7.500 euro netto per maand overhouden, plus onkosten en ik wordt het gezicht van de firma", sta je rapper terug op de stoep dan dat je binnen bent geraakt, ondanks de voorspraak van Jean-Marie.

Hierbij verklaar ik Nicolas Liébart tot de grootste idioot van dit land! Dat VTM nog altijd geld geeft aan die familie begrijp ik niet. Want wie kijkt er het meest naar dat soort programma's? Juist, de doppers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten