dinsdag 29 april 2008

Week van de Goede Dag

“Een goeiedag zeggen kost geen geld”
“Zeg uw collega, buurman of een toevallige passant eens wat vaker goeiedag.” Dat is de boodschap die ik u tijdens de Week van de Goeiedag, van maandag 5 tot zaterdag 10 mei, wil meegeven. “Vroeger was je, zeker in het dorp waar ik geboren ben, bijna verplicht om elkaar op straat te begroeten, maar dat is nu helemaal verdwenen. Jammer, want een goeiedag zeggen kost geen geld, zelf zeg ik op straat, ook in Antwerpen, al snel een goeiedag als mensen mij aankijken, maar ook in de winkel of op de trein doe ik dat. In een stad als Antwerpen kan je moeilijk iedereen die je tegenkomt begroeten, maar probeer het maar eens op restaurant, in de winkel of op de bus. Niet iedereen zal altijd even enthousiast reageren, maar toch heeft het meestal een positief effect. Vriendelijkheid lokt vriendelijkheid uit.”
De Week van de Goeiedag is een campagne van Boodschap Zonder Naam, een initiatief dat enkele jaren geleden werd gestart door enkele bedrijven, de media en de reclamewereld.
Met hun campagnes willen ze iets doen aan de ‘verzeuring’ van de maatschappij. In 2006 was er bijvoorbeeld de opgemerkte campagne ‘Geef eens een compliment op een onverwacht moment’. Ook de Week van de Goeiedag zal niet onopgemerkt voorbij gaan. “Wie tijdens die week een goeiedag zegt, kan misschien nog wel een aangename verrassing verwachten. Maar daarover ga je de volgende weken via de media ongetwijfeld nog meer horen.”


Dus van mij, beste lezer, alvast een goedendag gewenst!

2 opmerkingen:

  1. Hoofdredacteur ik kan U wel alle dagen 500 keer een goeidag zeggen, toch kom ik het hier ook eens doen, dat inspireert de mensen misschien. Terwijl ineens eens wuiven naar die Kakakullekes, zo zijn die mensen ook tevree.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allez dan, omdat ik er nu zeker en vast niets mee kan winnen en het dus als oprecht kan beschouwd worden: Alllooooooo!

    BeantwoordenVerwijderen