woensdag 9 april 2008

De ene dag (nieuwsgaring) is de andere niet

Alhoewel ik zelf op de redactie (buiten mijn vrouw natuurlijk, zoals iedere eerlijke man) geen "baas" heb, probeer ik toch iedere dag, ten laatste om 09.00 uur, plaats te nemen voor het computerscherm om de werkdag te beginnen. Eerst effen de post open doen om te zien of er persberichten zijn binnen gelopen, puur uit nieuwgierigheid eens gaan kijken naar de schrijfsels van mijn vriend Vlinderman op http://vlinderman.blogspot.com/, de agenda raadplegen op eventuele persconferenties, even kijken wat de nationale en regionale pers vandaag te bieden heeft en even kijken bij Koen op Den Brabo (http://users.pandora.be/denbrabo/inhoud.html) ,omdat deze toch altijd als eerste, en laat ons eerlijk zijn, als beste op de hoogte is van de plaatselijke Antwerpse gebeurtenissen.
Alleen, vandaag zat ik een uurtje vroeger voor het scherm. Niet dat er veel geplande belevenissen waren in het Antwerpse persland, maar gewoon omdat ik, na een onrustige nacht, vrij vroeg lag te woelen in mijn bed en de slaap niet meer kon vatten. Wat kan een mens dan beter doen dan opstaan, een douche'ken nemen en de werkdag beginnen.
Denk nu niet dat ik vandaag overloop van werklust en daarom de dag vroeg wou beginnen. Het heeft eerder te maken met een ongunstige uitslag die ik van mijn dokter mocht vernemen na een (dat had men mij toch wijsgemaakt) gunstig verlopen kankeroperatie. Enfin, één en ander was blijkbaar toch niet zo gunstig dan dat men mij aanvankelijk verteld had, zodat mij nog wat onprettige behandelingen te wachten staan.
Daarom had ik het vandaag graag héél druk gehad, kwestie van de zinnen wat te verzetten, maar blijkbaar valt ook dat niet mee. Geen geplande programma's, dus waarschijnlijk vandaag veel politieberichten en andere miserie. Alhoewel, gisteren in de late namiddag zag ik schepen Van Campenhout in café Den Bengel tussen twee exotische schonen (kwestie van smaak natuurlijk) flaneren, dus vermoed ik een wonderbaarlijke genezing van zijn burn out, of... een laatste heropflakkering en/of poging om de pers te halen voor de zomer, wat bij deze dus gelukt is.
Maar oké, morgen is het dan weer wat drukker en moet ik noodgedwongen wat vroeger uit de veren en kunnen we hopelijk een boeiende reportage maken over de Diamond Divas, al dan niet in het gezelschap van schepen Van Campenhout, met of zonder exotische schonen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten