vrijdag 19 juni 2009

Te zot om veel woorden aan vuil te maken...

Ik loop natuurlijk het risico voor "rascist" versleten te worden, maar ik kan het deze keer absoluut niet laten, maar... beloof om het kort te houden, omdat ik mij daar zo kwaad in kan maken.
De laatste weken staat de regionale pers regelmatig bol over de bezettingsactie van de asielzoekers in Antwerpen. Enfin, het wordt verkocht als "bezettingsactie", maar infeite zijn ze te gast bij diverse instellingen, die zich op hun beurt bloot stellen aan gerechtelijke vervolging.
Al zal ik wel heel links Antwerpen over mij krijgen nu als ik zeg dat het overgrote deel van die asielzoekers economische vluchtelingen zijn, die zelf genoeg weten dat ze geen enkele kans maken om hier te blijven. Een ander deel is uitgeprocedeerd en probeert met de moed der wanhoop in België te blijven.
En wat de "echte" politieke vluchtelingen betreft, daar moet héél dringend werk van gemaakt worden. Binnen de drie maanden na aankomst zou een beslissing moeten vallen over het al dan niet verlenen van asiel.
Twee berichten in verband met de asielzoekers trokken echter mijn aandacht:
1. Asielzoekers die op hun belastingbrief beweren dat ze een inkomen hebben van nul euro, kunnen rekenen op een mooie bonus van de fiscus. Dankzij het recht van het belastingkrediet voor kinderen krijgen ze 370 euro per nazaat die nog ten laste is. Vermits de mensen zonder inkomens geen belastingen moeten betalen, trekken ze het bedrag dus gewoon. Cadautje van Vadertje Staat.
2. De stad Antwerpen heeft een tekort aan opvangplaatsen voor asielzoekers en heeft dan maar drie gezinnen op hotel gestuurd.
Ik heb beloofd van het kort te houden en dat ga ik dus ook doen, maar als ik bovenstaande lees dan komt mijn eten van gisteren terug naar boven...

1 opmerking:

  1. Misschien krijgen ze 's morgens nog ontbijt op 't bed in het hotel, wie weet. Ge kunt beter een luiaard zijn in België want een werkende mens wordt toch gestraft, wij draaien op voor die "sukkelaars" te onderhouden.

    BeantwoordenVerwijderen