maandag 12 april 2010

De hypocritie van de Kerk...

Iedereen kent er wel één en spijtig genoeg kunnen ook sommige mensen het uit ondervinding getuigen: Een priester die z'n poten niet kan thuis houden. De media staat er vol van en de katholieke kerk houdt, zoals gewoonlijk, de lippen stijf op elkaar. Kerkleiders ontkennen het probleem en houden hun schuldige priesters het hand boven het hoofd tot eer en glorie van wie, verdomme?
Hoe die zwartrokken dat probleem oplossen intresseert mij geen reet, maar er moet een einde komen aan het kinder- en jongerenmisbruik door priesters binnen de katholieke kerk.
Ik ben zelf geen katholiek, maar ben zo wel opgevoed. Toen ik enkele dagen oud was, werd ik door mijn ouders naar de kapel van het moederhuis gedragen en werd ik gedoopt. Alhoewel ik niet zou kunnen antwoorden hebben, heeft destijds niemand mijn mening daar over gevraagd. Drie tassen water over mijn hoofd, wat frituurolie aan mijn voorhoofd en ik maakte deel uit van de grote, wereldwijde katholieke familie. Een katholieke familie, geleid door ongehuwde, meestal wereldvreemde mannen met een rok aan, die, want zo wil de natuur het, testosteronbommen zijn die hun kwakje op geen enkele normale manier kwijt kunnen. Dé apostelen van Christus, een revolutionair die 2000 jaar geleden leefde en vermoedelijk getrouwd was of een verhouding had met Marie Magdalena en een meer dan vriendschappelijke verhouding had met één van zijn apostelen.
Sommige priesters, en daar heb ik begrip voor, lossen hun probleem op met een gewillige, inwonende meid of worden verliefd op een meerderjarige seut van een chiroleidster. Maar de klootzakken die zich vergrijpen aan hun onschuldige, van de wereld niet wetende misdienaars, mogen ze voor mijn part kruisigen op de Grote Markt te Antwerpen en daar laten hangen tot ze in verre staat van ontbinding zijn. Kwestie van een voorbeeld te stellen.
Komt daar nog bij dat die "vertegenwoordigers van de kerk" zich aan jongeren vergrijpen op onze kosten. Hun woning, electriciteit en verwarming wordt immer betaald door de stad, door ons dus, en maandelijks ontvangen ze een wedde, betaald door het ministerie van justitie, ook van ons dus. Wij betalen dus het levensonderhoud van een bende kinderverkrachters.
Wordt het geen tijd dat men ook hier een soort "kerkbelasting" invoerd? Zodat uitsluitend katholieken instaan voor het levensonderhoud van hun priesters, moslims voor dat van de imans, protestanten voor de dominees, enz...? Wordt het geen tijd dat men priesters laat huwen, zodat ze een normaal sexueel leven kunnen leiden? Wordt het geen tijd dat alle kerkleiders stoppen met hun hand boven het hoofd te houden van misbruikende priesters?
Bent U destijds gedoopt zonder dat men Uw mening heeft gevraagd en U bent het niet eens met het beleid van de kerk? Schrijf een aangetekend schrijven aan Uw doopparochie en aan het bisdom met het verzoek U te schrappen uit de doopregisters. Waarschijnlijk zal U nadien nooit meer in de hemel belanden, maar alle dagen rijstpap eten met gouden lepeltjes, daar krijgt men toch obstipatie van...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten