woensdag 16 april 2008

Wanneer werkt de Antwerpse brandweer eigenlijk?

De laatste weken is de Antwerpse brandweer niet meer uit de media weg te slaan, en dan bedoel ik niet belangstelling naar aanleiding van interventies. Stilaan zal iedereen het wel al weten dat de Antwerpse spuitgasten vroeger op pensioen willen gaan, meer willen verdienen in het weekend, enz... Eigenlijk allemaal eisen waar een nuchter denkend mens begrip voor kan opbrengen.

Maar blijkbaar beginnen de pompiers last te krijgen van mediageilheid. Ik kan best begrijpen dat een actie al eens kracht kan bijgezet worden én meer kans op mediabelangstelling heeft als je met je bloot gat op de Grote Markt gaat staan. Wat ik, en met mij nog vele andere mensen niet begrijpen is dat een sportieve activiteit zoals de Scheldeprijs aangegrepen wordt om alweer hun eisen kenbaar te maken.

Ik vrees dat ze de sympathie die ze gewonnen hebben met hun bloot gat te laten zien, nu bij de sportliefhebbers verloren hebben, en trouwens... Als die gasten zoveel tijd hebben om actie te voeren, wanneer werken die dan nog?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten